lördag 10 september 2011

En grön våg!

Oj, vaknar och känner att jag har träningsvärk i ryggen efter allt svankande under fotograferingen igår. Men så satt jag också så där i minst en kvart och gjorde dessa övningar. Haha, riktigt träningspass det där.

När klockan var kvart i tio i morse gick jag en promenad. Gick längst gatorna här ovanför mig. Roligt att se alla fina hus i villakvateren här omkring. Nu har jag kommit hem för en stund sedan och ska snart värma på den goda soppan som jag gjorde igår med bl.a. blomkål, potatis och morötter. Recept efter min syster Anna! :)
--------------------------
Jag har ju tidigare nämnt att jag tycker det är roligt att lyfta fram gamla saker som kanske länge varit undangömda och bortglömda. Att använda dessa i inredningen och blanda både nytt och gammalt tycker jag är både roligt och mycket fint.

Farmors gamla köksvåg är ett exempel på det. Vet inte i hur länge den har fått stått undangömd i hennes skafferi. Men jag kommer ihåg att den stod där på en hylla redan när jag var mycket liten. Alltså för sådär tjugo år sedan. Men själva vågen är nog över sextio år gammal och inte använts på många, många år. Nu för tiden behöver man ju inte väga allt som de gjorde förr när det skulle bakas.

Den har alltså stått där undangömd och kanske nästan bortglömd tills nu när jag åter igen fick upp ögonen för den. Så nu har den har fått sin nya plats, väl synlig i mitt skåp i köket. Och visst gör den sig väl värd att visas?

En grön våg är aldrig fel...Ha en fortsatt bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar