måndag 8 augusti 2011

Saffranspannkaka på en måndag i augusti!

Nu ska mamma och jag äta saffranspannkaka! Hihi, jo det är sant...Mums vad gott det ska bli. Känner nu en ljuvlig doft av saffran sprida sig här inne. Ja, det blir saffranspannkaka på en måndag i augusti! :P

Förut idag kom syrran, Alicia och Julia förbi. De hade köpt med sig jordgubbsbakelser och en tidning till mig och mamma! Verkligen en jätte trevlig och god överraskning! :)

---------------

Lite rensning i förrådet har jag också hunnit med här hemma hos mamma. Så en släpvagn och lasta allt skräp på och sedan åka iväg till tippen skulle inte vara helt fel nu. Det skulle vara hur skönt som helst!(En släpvagn för att frakta "mitt" skåp behöver jag också. Om det inte går att få in det i bilen på något vänster). Haha, när jag blir stor ska jag äga en släpvagn!

Jag har sagt det förut men jag säger det igen, jag älskar känslan av att få rensa och slänga iväg det som faktiskt bara är skräp. Och sånt som man te.x. blivit less på, men som är helt och rent kan man ju faktiskt sjänka iväg till någon som har större glädje över det. Det är helt enkelt underbart få bort det som bara tar massa plats!

-------------

Trodde vi skulle kunna hitta några bär i skogen men det gjorde vi inte. Att få fylla frysen med skogens läckerheter är något som man hoppas på att kunna göra! Det har varit bättre väder idag men det har blåst. Men nu ikväll slutade det att blåsa och mamma och jag kunde sitta ute på balkongen och dricka te och ha det riktigt mysigt i solen.

Boken som jag börjat läsa är nu utläst. Dubbel sjönhet heter den och är skriven av Kay David. Den handlar om två tvillingsystrar Elisabeth och April som lever helt olika liv.

Plötsligt en dag försvinner April spårlöst och Elisabeth fruktar det värsta. Till sin hjälp har hon den snygga polisen som bor granne med henne. Men när utredningen inte kommer framåt i den takt hon vill, ser Elisabeth ingen annan utväg än att börja leva det liv som hennes syster lever. På det viset kanske Elisabeth kan få reda på vad som kan ha hänt hennes tvillingsyster. Men det visar sig inte vara helt riskfritt. Det är en riktigt bra och medryckande bok där hög spänning varvas med romantik och riktig kärlek.


Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar