söndag 14 augusti 2011

Nästan som födelsedag!

Syrran ringde igår och sa att det var slutrea på Nordljus! Du som inte vet vad Nordljus är för något så kan jag berätta att det är en fin inredningsaffär i Njurundabommen som ligger i Njurunda (ca 1,6 mil söder om Sundsvall). Affären ska nu flytta till ett annat ställe och därför har de haft rea nu i sommar! Så det var bara att slänga sig på bussen och åka ut!

Jag fyndade en stor grön plåtburk, en skylt som det står WC på, ett ställ till kaffefilter, en liten porslinskål med blommor på + en tillhörande sked mm. Hur nöjd som helst! Hihi, tur att syrran kunde möta upp mig sen, för det hade varit svårt annars att ta mig därifrån med alla saker. Jag sov sen över hos mamma tills idag. Det har ju varit kanonväder hela helgen så det har verkligen varit skönt att få vara ute där och få sol och frisk luft.

Emelie, Rickard och Sixten som också var i Njurunda kom förbi så vi fick träffas en stund! Jag kunde också passa på att gratulera Emelie som fyllt år, med en turkos vispskål från Rice. Och vilken tur att jag hade presenten hemma hos mamma!

Och det bästa av allt så har jag äntligen fått upp min hatthylla! Magnus var så snäll och borrade upp den när jag skjutsade hem mig nu ikväll. Tusen tack för det! Nu ser hallen ut som en riktig hall! Jag sa förut för mig själv, att det känns nästan som jag har födelsedag idag! För så glad blev jag! :)

Och ovanpå hyllan står plåtburken som jag köpte på Nordljus...



Ha en bra kväll alla ni!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Nu har jag flyttat hem! :D Så snart tycker jag vi får ha lite tekvällar :)
    Ha det så bra!
    kram

    SvaraRadera
  2. Roligt att du är hemma nu! :) Ja, det tycker jag också att vi ska ha! Snart är det ju höst och då passar det dessutom utmärkt att träffas över en kopp te! :) Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera