fredag 12 augusti 2011

Läkarbesöken duggar tätt!

Just nu håller jag på att försöka samordna mina läkarbesök i Umeå som duggar tätt. Men hittills har det inte lyckats så bra. Om det inte skulle gå att fixa måste jag åka upp till Umeå med en drygt veckas mellanrum. Och nästan 30 mil enkel resa är inget som jag ser speciellt framemot. Måste därför ringa på måndag igen. Mycket fixande nu...

Proverna såg i.a.f. bra ut, den här gången. Konstigt att det var en sådan skillnad från förra gången tyckte sjuksköterskan som jag pratade med. Men det kan vara tån som var boven i dramat. Dessutom äter jag en tablett mindre nu och det kan också vara anledningen till att de vita blodkropparna har stigit. Dessa tabletter kan vid höga doser nämligen sänka ner immunförsvaret mer än nödvändigt. Ja, alla dessa tabletter att hålla ordning på...

-------------

Har glömt att berätta om hur bilbingokvällen i onsdags blev! Trevlig som vanligt, men vi fick ingen vinst den här gången heller. Men rätt nära vinst var jag en gång, saknade bara ett nummer för att få full bricka som hade gett 4000 kr. Jag, Petra och Jenny hade med oss te och mackor, kakor och frukt.

Det var roligt att höra på alla de som tar det här med bilbingo så seriöst. De svor och skrek på de runtomkring som vann och på att de själva inte fick de nummer de ville ha. Visst suckade vi också många gånger men deras klagan hördes tydligt över parkeringen!

De går ju inte igenom några regler innan spelet börjar så i början blev det många feltutningar som bl.a. nummerupproparen blev irriterad på. Haha, vilket var lite komiskt. Vi fick också tuta en gång men det var heller ingen vinst. För våran del så besöker vi ju inte bilbingon så ofta, och då är det lätt att glömma bort reglerna från gång till gång.

Nära vinst!


Ikväll ska jag hälsa på Annelie för första gången i hennes nya lägenhet! Ska bli jätte spännande att se hur fint hon har fått det! Vi ska äta tacoz och ha trevligt! En liten inflyttningspresent till henne har jag också! :)

Ha en fortsatt bra dag alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar