måndag 1 augusti 2011

Liksom på känn!

Ibland har man liskom bara så där på känn att någon ska komma oanmäld och hälsa på! Så när jag hörde porten öppnas och slå igen nere i trappen försökte jag lyssna efter välbekanta röster. Jag hörde dock inga röster, men så plötsligt ringer det på dörren! Jag öppnar och där är syrran, Alicia och Julia. Vilken överraskning, haha med ändå inte. Hade ju liksom på känn att någon skulle komma!

Jag fick en tidning och ett jättefint doftljus från butik Annelie som doftade underbart. Fick även två krukor som jag ska hänga på elementet i hallen för att ha saker i. Mycket tack för ännu en praktisk och fin lösning på förvaring! Blev jätte glad för allt det fina! Så snällt att de också köpt med sig mjölk, ägg, gäst och smör. Haha, så nu ska det här bakas!

Vi fikade och sen bjöd jag på middag. Alicia och Julia kunde vara ute en stund på baksidan i det fina vädret. Där hade de springtävling och jag stod uppe på min franska balkong och tog tid medan de sprang.

Syrran visade super fina överkast som hon shoppat på Indiska! Precis ett sånt skulle jag ha haft på min säng tänkte jag. Sagt och gjort hon ringde och la undan ett, och nu pryder det min säng så fint!
Ska nog visa er hur fint det blev... ;)

Tusen tack för allt och för en trevlig dag!

---------------

Imorgon är det nog sista träningen på sjukhuset för min del. Så nu måste jag ta mig för att börja träna på det riktiga gymmet! Ska också ta prover imorgon. Och jag hoppas på bra prover! Så de inte får för sig att jag ska äta mera medicin...

Kanske kan mitt låga värde på de vita blodkropparna beror på mitt inte allt för roliga nageltrång på stortån? Precis så var det en gång förut, att de vita blodkropparna blev låga och jag fick därför äta penicillin för tån.

För som jag fattat det så sänks tydligen värdet på de vita blodkropparna om man har någon infektioner eller inflammationer i kroppen. De är ju kroppens försvar som krigar. Och för mig som tar prover regelbundet så får jag minsta lilla avvikelse direkt printat på papper, både på gott och ont.

Det var för någon dag sedan som jag började känna av tån lite. Men så igår kändes det riktigt ont när jag gick och då var det bara att försöka göra något åt det. Har nu lagt om tån efter konstens alla regler så nu måste det bli bra tycker jag! Och det kändes faktiskt bättre direkt efter att jag plåstrat om den! Så jag hoppas verkligen att det är tån och inget annat som spökar. För annars förutom den dumma tån känner jag ju mig bra, hihi för att vara jag då...

Nu ska jag packa träningsväskan inför imorgon och titta lite på tv... Trevlig kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar