tisdag 12 juli 2011

Värsta vädret!

Vaknade klockan 07:00 imorse efter en hel natts sömn och kände mig pigg och utvilad. Och tur var väl det för sen har dagen rullat på med olika aktiviteter.

Men oj vilket väder det har varit. Det har störtregnat, åskat, blixtrat och haglat hagel stora som 50-öringar. Och allt detta samtidigt. Gatorna blev snabbt vattenfyllda och vissa fick stängas av för det helt enkelt inte gick att komma fram genom vattenmassorna. Och mitt upp i allt detta skulle jag iväg och träna! Ett tag övervägde jag om jag skulle skjuta på det tills imorgon men när jag ringde pappa som skulle skjutsa mig hade han redan åkt hemifrån, och var därmed påväg till mig. Trots att bilens vindrutetorkarna gick på högvarv gick det knappt att se något för det täta och ihållande regnet. Vi körde sakta genom djupa vattenmassor och ett tag var det riktigt otäckt tycker jag...
Men som tur var gick det trots allt ändå rätt bra.

Tränade på sjukhuset så svätten rann. Riktigt skönt att få en ordentlig genomkörare. Efter det var det prover och sen blev det middag på IKEA och affärer i Birsta. Kom dock inte hem med en orkidé som jag hoppats på, men lite annat. Köpte en vardagsrumsmatta på mio och två krukor på IKEA.

-----------------

Nu ikväll har pappa, mamma och jag kikat på "Allsång på Skansen" här hos mig! En riktig mysig sommartradition tycker jag...

Trevlig kväll alla ni! Och hoppas att ni inte regnat bort idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar