onsdag 13 juli 2011

Tomma sillburkar!

Tomma sillburkar kvar sedan midsommar? Haha, eller så kanske du får en extra anledning att köpa sill nu. För jag använer nämligen mina tomma burkar till att göra fina ljuslyktor! Självklart går det också bra att använda andra glasburkar...

Med fördel kan de diskas rena i diskmaskin. Men det går också bra att få dem rena genom att fylla dem med vatten och diskmedel och låta dem stå så någon timme...Etiketten och limmet efter etiketten kan du lätt få bort genom att blöta upp den med vatten.


Här använde jag mig av ett strassarmband men att knyta ett vanligt tygband eller trä pärlor på en tråd alternativ pärlarmband/halsband runt är ju också fint!



När jag börjat pyssla och skapat saker själv vill jag bara fortsätta att vara kreativ. Så jag fårse vad jag ska hitta på härnäst!

Men jag har också två stycken burkar till i kylskåpet. Så snart kan jag också göra ljuslyktor av dem.


Ha en fortsatt fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar