måndag 11 juli 2011

För två!

Den här härligt, söta, lavendelfärgade gratängformen från Rice kom jag hem med från Nordljus idag! Kanske inte den bästa bilden jag hittade (ser ju inte hela formen här). Det är i.a.f. handtag på båda sidorna. Men färgen gör sig rättvis tycker jag...


Potatisgratäng, lasagne, paj eller något annat gott för två passar den utmärkt till! Eller varför inte som ett uppläggningsfat?!

Fika vid Njurunda kyrka som är vägkyrka i sommar blev det också! Sen åkte jag, mamma och pappa till Wålmsta gård för att kika om Rikard och Robert var där. Det var de och vi stannade ett bra tag där och pratade och såg när de kom ut med hästarna. Tittade på Ögonglöd och Vildvitter, på så där lite håll då. Är ju ingen direkt hästmänniska och min allergi sätter stopp för att uppehålla mig i stallet...Men Rikards och Linas lilla söta Jack Russelvalp Viola kunde jag därimot hälsa på!

---------------

Imorgon ska jag åka och träna. Kan behövas efter kvällens dumleglass och jordgubbar...Får skjuts av pappa så det är bra att jag slipper ta bussen. Haha, man vet ju inte vad det är för chaförer som annars kör den bussen. Häromdagen var det ju en passagerare som fick armen avbruten av chafören, hmm riktigt illa...

Birsta står också på planerna imorgon. Så jag, pappa och mamma ska göra några timmar där också. Och förhoppningsvis kommer jag hem med en vit orkidé.

Nu tror jag att jag ska sätta mig på balkongen och svalka av mig lite, för även idag har det varit riktigt fint väder! Lite mys där med tända ljus skulle vara ett bra avslut på kvällen!

Och tack för en trevlig dag!


Ha en fin kväll alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar