lördag 30 juli 2011

Man ordnar väl för sig!

Måste bara meddela att Skönsmons nattbuss från Navet 03:15 tog en annan väg inatt. Jag menar om du mot förmodan stod och väntade längst Fridhemsgatan utan att någon buss kom på den utsatta tiden. För istället för att köra den ordinarie sträckan på Fridhemsgatan körde den Björneborgsgatan. Och det efter att jag pratat med chaffören som körde bussen. Jag sa till honom att jag inte visste riktigt vart jag skulle kliva av på Fridhemsgatan för att få den kortaste vägen hem till mig. Om inga andra klev på så erbjöd sig då den snälla chaffören sig att direkt köra längst Björneborgsgatan i.st. Annars kunde han ta den vägen på hemvägen och jag kunde då sitta kvar i bussen. Men jag hade tur jag blev ensam i bussen och han stannade direkt utanför min port.

När jag klev av kom några killar gående och de trodde nog att de såg i syne när bussen stannade där. De hade kanske också velat åkt med. De frågade vilken buss jag klivit på, för här går det ju inga bussar förbi den här tiden på dygnet. Jag sa 2:an, haha men "man ordnar väl för sig!" Till svar fick jag "haha jo, precis" Men jag tror inte de riktigt förstod hur det hela gått till.

förberedelser...


Haha, kanske inte den finaste serveringen...
...innan utgång med Rubiela...
...på väg ut...

Vi var på Momento, och för första gången kände jag mig något gammal som 80-talist bland de yngre (90-talisterna). Men det var i.a.f. kul att få känna på stämmningen där. Har ju aldrig varit där förut så det var premiär för mig där kan man säga, och bara det var ju lite spännande...

Men det roligaste var nog att få träffas och umgås med Rubiela!

------------------

Idag har pappa varit här och fixat med lampan i hallen! Så nu kan inga spöken bo där när det börjar bli mörkt! Ljus i hallen alltså! Tack för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar