måndag 4 juli 2011

Kanske den bästa träningen!?

Imorse vaknade jag med världens träningsvärk i hela kroppen. Det är utekvällen i lördags som nu känns av. Hihi, för det var ju ett bra tag sedan jag släppte loss så på dansgolvet! Men bra träning är det alltid...

Jag vet att när jag hade opererat mitt diskbråck tyckte min sjukgymnast att jag återhämtade mig så fort efteråt. Och då sa jag "haha, vet du vad hemligheten är?" Det ville han gärna veta... "gå ut minst en gång i veckan på krogen och dansa, då får du den bästa träningen sa jag".

Balans, smidighet, kordination, styrka, ja det mesta tränar du och många muskler används. Utan att du ens tänker så mycket på det. Men varför inte göra några benböj på dansgolvet? Samtidigt har du har roligt och får umgås med vänner och träffa folk...

Nu har jag inte varit ut på jätte länge. Och jag har därför tyvärr missat den träningen. Så lördagens utgång var verkligen på tiden. Men kanske ska jag börja gå ut mer nu när det är lättare för mig att ta sig in till centrum...

Men har även skickat ett mail till min sjukgymnast om att jag vill komma och träna imorgon. Har dock inte fått något svar än, men hoppas på att det ska komma snart!

-------------------

Den säkert godaste inflyttningspresenten hittills!



Några fler bilder från gårdagen!
Det dukades fram mycket gott på bordet...

Sen fikade vi. Hihi, och när saknaden efter cirkustältet hos farmor blev alltför stor var det dags för dem att åka...

Nu har jag säkert både dagens lunch och middag i stort sett fixad, tack för det! Det är gårdagens pastasallad som ska ätas upp...

Idag känner jag två stycken som har födelsedag! Mitt syskonbarn Alicia fyller 10 år & Emelie 24 år! Mycket grattis till er båda! :)

Ha en fortsatt fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar