söndag 3 juli 2011

Gårdagens sushikväll+utgång & Dagens lunch!

Det var jätte gott med sushi igår och roligt att vi kunde göra det själv också!

Bilderna blev dock inte de bästa, ibland vet jag inte vad det krävs för inställningar på min kamera för att få bilderna perfekta. Kanske är det en riktig systemkamera som behövs för att jag ska bli helt nöjd...

Först tryckte vi ut ris på sushipapper (eller vad man säger att det heter) och smatade lite varsamt (stark) på den gröna Wasabin...


Ris, avokado, morötter, gurka, gravad lax, crabfish, förskost med pepparrotssmak, majonäs och wasabi hade vi som vi fyllde sushibitarna med. Vi gjorde även bitar med bara ris och gravad lax...

När fyllningen är klar är det dags att rulla ihop allt (som en rulltårta)...

Sen skar vi härliga bitar av rullen...

Efter lite vitt vin och TP blev det utgång! Jag, Petra och Björn mötte upp Victoria, Hanna, Jenny m.fl. på allstar. Vi satt ute under gigantiska parasoller och infravärme så det var riktigt skönt trots att regnet hängde i luften. Precis när Petra och Björn skulle åka hem kom Hanna, Jim, Elin, m.fl. dit. Så skoj att också få träffa på dem! Och jag blev riktigt sugen att stanna ett tag till! Sagt och gjort under den fortsatta kvällen entrade jag dansgolvet med sällskap nr 2. Och det var kul, trots att jag inte riktigt kunde släppa loss som jag alltid gjorde förut. Haha, men svättig blev jag i.af. ett riktigt träningspass. Inte så dumt att förena nytta med nöje! Så det fick bli sista nattbussen hem!

Och så bra att jag valde mina svarta bekväma eccoskor när det blev så mycket dans! De kanske inte var de allra finaste till, men det går inte att ha roligt i skor som är obekväma, om man nu ska dansa som vi! Det har jag lärt mig. Och där i dimman, på det trånga dansgolvet, där alla trampar varandra på tårna, tror jag inte att det är många som tänker på vilka skor man har. För min del så får nu bekvämlighet gå före allt annat...Jag kör därför på dessa skor tills jag känner mig bättre i fötterna och i balansen! Kryckorna därimot slängde jag på sidan...



Det var kul att få träffa så många under kvällen/natten!
Så tack för en superkväll alla ni!

Idag har kusin Johan med sin sambo Maria och mina kusibarn Ville och Olle varit här och hälsat på. De hade med sig pasta och annat gott som vi åt till lunch! Jag fick också en fin inflyttningspresent! Det var olika efterrättsåser som de köpt på Galtsröm.

Tack för en trevlig dag och en god lunch!


Visar fler bilder imorgon! Nu blir det Solsidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar