torsdag 21 juli 2011

Går lös med målarfärg!

Har precis tittat på "Sommar med Ernst", och oj vad fint han gör i den gamla sjöladan i Saxå (utanför Filipsstad i Värmland)! Tycker den gamla, skandinaviska och enkla stilen som han inreder med är så trivsam och härlig.

Annars har jag fortsätt med mitt målande idag. Nu är knivstället klart och jag har även gått lös med färg invädigt på det stora skåpet som jag skulle vilja ha i mitt kök.

Jag tycker det är så kul att fixa och greja, göra om och kanske hitta nya användningsområden till gamla saker. Att ta fram t.ex. gamla möbler som länge stått undangömda, kanske i flera generationer bak i tiden och låta det få ta plats i vår tid, kan ju få vilket IKEA-hem som helst att kännas levande. Det är inte alltid som ny målarfärg och renovering behövs på de gamla tingen. För det skavda och skeva kan också berätta en historia och skvallra om tidens gång och ge en härlig kontrst till det nya och stilrena. Och just denna blandning av gammalt och nytt tycker jag om.

Ja, inredning och gamla möbler är verkligen något som jag alltid ha älskat! Haha, och om jag kunde skulle jag jämt åka på loppisar och aktioner!

-------------------

Jag är som sagt hemma hos mamma och går lös med målarfärg. Men när det var dags för efterrätt tog jag plats i köket och gjorde en pesiko och äppelpaj. Och även den här gången efter pappas kusins fru Anna-Lenas recept, vilket visat sig vara ett säkert kort!

Så låt nu fantasin och kreativiteten flöda fritt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar