lördag 23 juli 2011

Sån grymhet & 2-1 till Giffarna!

Först vill jag bara säga...Oslo, Utöya, Norge vilken grymhet och sorg. Något så ofattbart och hemskt hände igår. Oavsett land, politika värderingar, relgion eller andra olikheter och åsikter, ska ingen få uppleva något sånt här. Många är nu ofrivilligt och hårt drabbade, och tvingas leva med förlusten av nära och kära p.g.a. denna vansinnesgärning. Det värsta är att det händer hela tiden överallt i världen. Men den här gången hände det så nära oss och då tvingas vi se verkligheten i vitögat. Usch och fy för det onda som drabbat ert land och som även påverkar oss i högsta grad. Jag tänker på på alla ni som var där och ni som nu saknar någon...

Vi vill tro att männsikan är god och vill göra gott, i.a.f. vill jag tro att det är så. Men när något sådant här ofattbart inträffar visar sig en grymhet som vi inte trodde fanns. Vi har bara varandra så varför inte vara rädda om det!?...

-----------------

För ungefär en timme sedan åkte mamma och pappa härifrån. 2-1 till Giffarna-Öster så vi blev glada mitt upp i detta ofattbara, ja speciellt pappa kanske tyckte att vinsten var bra. För mig var det därimot länge sedan jag såg Giffarna spela. Förut var jag där jämt...Är liksom uppvuxen med det. När jag var riktigt liten sådär tre år smet jag ibland iväg under matchen, och pappa upptäckte inte det, haha eller kanske inte ville upptäcka det förrän det blev pause. Och då fick han leta rätt på mig...

Medans han var på matchen nu, bjöd jag mamma på kyckling med klyftpotatis och morötter i ugnen. Och till det blev det guacamole! En av mina bästa maträtter...

------------------

Har fått låna en golvlampa av mamma, tack för det. Det blir ju riktigt mörkt på kvällarna och speciellt nu när det är tråkväder. Så en till ljuskälla behövdes verkligen. Det kanske blir lite väl mycket tjat här om avsaknaden av lampor, haha men det får ni ta. Måste i.a.f. snart åka och köpa taklampor för det går inte precis mot ljusare tider nu. Och då får jag äntligen det problemet ur världen!

Lite handling och apoteket har jag också hunnit med idag!

Nu ska jag fortsätta att packa upp saker som jag haft med från mamma!


Kram från Karin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar