torsdag 30 juni 2011

Sommarväder!

Kanske låter det lite tjatigt, men vilket otroligt fint sommarväder det är! Igår satt vi ute på Tandooris takterass och åt! Jag övervägde först att ta med en kofta men sen ändrade jag mig när jag kände hur pass varmt det ändå var när klockan var närmare sex på kvällen. Och riktigt skönt och mysigt hade vi det där.

Tack för en trevlig kväll!



Maten som jag åt på Tondoori, tandoorimarinerad kyckling med grönsaker, ris och myntasås. Till förrätt åt jag en jättegod tomatsoppa och nanobröd, vilket jag tyckte var godast av allt det vi åt! Friterad banan med glass blev det till efterrätt. Det var gott med något riktigt sött efter alla starka kryddor!

Nackdelen när det är så här varmt, ja det finns nackdelar med allt, är att värmen också håller i sig på natten när man ska sova. Och det kände jag av inatt! Att grannen kom hem strax efter tre och inte kunde vara så speciellt tyst, gjorde det också svårt för mig att sova. Förstår inte vad han håller på med när han kommer hem från krogen. Hoppar man typ inte i säng så fort man kan då?!..
Men, men det har i.st. fått blivit en seg förmiddag och eftermiddag för mig...

Nu har jag rensat jordgubbar som jag sitter och äter! Sååå gott...

Kram från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar