måndag 2 maj 2011

Väderomslag & Vågar rekommendera en oläst bok!

Har hösten hälsat på idag? Med snöflingor och bara några grader varmt så kan man undra. Visst har solen kikat fram lite också men det har ändå varit kallt. Själv har jag hållit mig inomhus med fliströja och tjockstrumpor. Jag har läst och tagit det mest lugnt

Förra veckan var det betydligt bättre väder. Kändes som sommaren var på väg då. Och det kanske är lite väl tidigt här för att vara april. Hihi, så kanske har det varma och fina vädret gett oss tidiga förhoppningar om att våren bjuder på plusgrader upp mot tjugo grader, vilket egentligen inte är normalt för årstiden. Men förhoppningsvis kommer det varma vädret tillbaka snart! Vi har ju ändå gått in i maj månad nu.

Har ju börjat ytterligare på en ny bok nu, "Mossvikenfruar" av: Emma Hamberg.
Plötsligt av en händelse hittar man sin mans ej framkallade fotorulle i hans jackficka och snällt lämnar men in den på framkallning. Men det "vanliga", trygga och inrutade livet förändras eller i.a.f. kan förändras när du får se fotorna, och därmed en annan sida av din man.

Det är humoristisk och lättsam, men samtidigt en ärlig och allvarlig roman som är tagen direkt ur livet. Jag har knappt läst hundra sidor men är redan fast! Hihi, därför kan jag redan nu våga rekommendera den! Och om den skulle ta en annan vändning och göra mig besviken så säger jag såklart till...



Ikväll ska jag titta på "en unge i minuten". Och imorgon är det prover på vårdcentralen som gäller...

1 kommentar:

  1. Ja, visst är den underbar den där boken, lite annorlunda på ett sätt också :) Hoppas allt är bra annars?! Jag är väldigt nyfiken på din lägenhet och hoppas man får göra ett besök framöver. Ha det bra! Kram

    SvaraRadera