söndag 1 maj 2011

För- och efterbilder av lägenheten!

Har ju lovat att visa lite för- och efterbilder av renoveringen av lägenheten! Och jag vet att många väntat länge på det. Så här kommer äntligen några bilder! Möbleringen är dock inte klar här men renoveringen är i stort sätt det. Måste också tillägga att jag är jättenöjd över tapeterna. Tyckte det var svårt att välja men tillslut kunde jag bestämma mig. Och resultatet blev som jag tänkt mig, ljust och fräscht! Tänk vad lite färg och tapeter kan göra skillnad...

En blå tapet fanns i köket...

En fondväggen ecco White 1047 (syns tyvärr inte så jättebra på den här bilden) och med de övriga väggarna vita, blev köket mycket ljusare. Även spiskåpan spacklades jämn (innan var ytan krusig och därför svår att få ren från smuts och damm.)


Fondtapeten i köket ecco White 1047...


Hallen hade mörka terakottaväggar i gult och orange och en bård...



När väggarna blev vita fick hallen ett helt annat ljus och kändes därmed större än tidigare...


Två tavellister sattes upp på väggen i hallen för att lätt kunna ändra tavlor utan att behöva göra nya hål i väggen...



Det större rummet hade bruna och bescha tapeter med bård...



Nu är väggarna vita med en fondtapet View-Metallic 3178. Även golvlisterna är vita nu...


Här syns fondtapeten bättre...


Mitt 60-talskök går i ljusblått. Det är dock orginal och får tills vidare vara så. Så tokigt är det faktiskt inte, hihi rätt charmigt om jag får säga det själv! Här syns också min krusiga spiskåpa innan spacklingen. Spisen ska dock bytas ut här framöver.



Än så länge är jag mambo, men så fort sängen kommer så flyttar jag in!
Kanske skulle jag ta och packa upp de nya påslakanen idag och tvätta dem, så det är klart när sängen kommer! Som sagt, det finns alltid saker att göra...

Trevlig första maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar