lördag 14 maj 2011

Städ-lördag & Härligt pausbesök!

Att jag som inte ens har tidningen ska väckas kl:06:15 av att någon stoppar in något i min postlåda trodde jag inte. 99 kr för tidningen i en månad står det på lappen. Hmm, vet inte om jag har lust att bli väckt så med dunder och brak varje morgon i en hel månads tid. Det tåls att fundera på...

-----------------

Har plockat in de mesta av kläderna i garderoberna nu. Skönt med några kassar mindre som står framme. Några fler galgar och någon hylla till så kanske jag får plats med allt.

Att ha varit igång sen tidiga morgon har känts på. Och då är det härligt när telefonen ringer och det är Rubiela som vill komma förbi. Skönt att få en välbetjänt paus i allt stökande. Om inte hon ringt hade jag nog fortsatt att jobba på hela dagen tills jag blivit klar. För smartast är nog om man kan dela upp det och ta lite eftersom.

Rubiela och jag hade lite sen födelsedags-presentutdelning. Mina presenter till henne är drygt tre månader försenade...Oj, oj inte bra det. Hihi, men bättre sent än aldrig. Jag fick en grytlapp, stekhandske och en kökshandduk med jättesöta jordgubbsmönster. Fick också två fina vinglas med ett rött hjärta på. Vi drack te och jag bjöd på Paris-kakorna och brunkaka. Några timmar gick alldeles för fort. Men ikväll träffas vi igen och ser Eurovision song contest tillsammans!


P.S. Mitt inlägg från torsdag (som jag trodde var borta) har tydligen dykt upp nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar