fredag 13 maj 2011

Fredagen den 13 maj är något att minnas!

Äntligen kom jag in här på bloggen. Det har visst varit något strul med den idag. Men nu är jag här! Tydligen finns inte mitt inlägg som som jag skrev igår kvar, hmm konstigt. Har nu sovit min första natt här i lägenheten. Det gick bra men jensenkudden var bylsig, hade ju inte tagit ut stoppningen som man kan göra. Efter några timmars försök att sova gick jag tillslut upp och tog ur lite av stoppningen. När kudden kändes bra kunde jag tillslut sova!

---------------------
För sex år sedan var jag och Petra ut för första gången på krogen! Efter ett jordskalv på fredagen den 13 maj 2005, lämnade vi våra hem, festklädda och fixade! Vi var nyss fyllda 18 år och det var Oscar som fick äran att ta emot oss som förväntansfulla krogbesökare! Självklart tog vi en sväng till spegeln, innan vi gjorde vår entré.

Vi hade jätte kul hela kvällen/natten. Vi dansade och njöt av att nu äntligen fått ta ett steg in i vuxenvärlden! Men när vi skulle hem hade vi tappat bort varandra. Och när jag behövde min mobil som mest låg den visst hemma. Jag missade då sista nattbussen hem och fick därför ta en taxi hem för 400 spänn. Men nästa helg var vi ute igen! Tänk att hela sex år kan flyga förbi så snabbt. Oj, nu är jag 24 år! Hihi, men man behöver inte känna sig så gammal för det. Fast att man ibland kan känna sig som en 100-åring...

-----------------
Idag har jag haft besök av Emelie och lille Sixten. Vi beställde tacotallrik från BiteLine gott gott, och fikade te och bullar. Kul att få träffas och prata! Tack för en trevlig dag med full fart!

Nu ska jag göra lite mat, har nämligen inte ätit någon middag än. Blev så mätt av tacozen så det får bli en senare middag istället.

Här är det roligt att krypa igenom!


Säger också Grattis till mitt kusinbarn Vilhelm som fyller 5 år idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar