tisdag 10 maj 2011

Släktträff bland levande och döda!

Gårdagen blev en ganska oplanerad men spontan och trevlig dag! Det som var planerat var en tid på sjukhuset och sen till lägenheten. Men när det spontant blev middag på IKEA restaurangen och en sväng inne på IKEA var dagens planering redan spräckt. Sen blev det ett besök på Selångers kyrkogård där vi besökte gravarna på farmors sida. Där träffade vi på en något avlägsen, men dock levande släkting, typ fyrmenning till pappa. Som han inte kände till. Efter lite släkthistoria åkte vi vidare till farmors föräldrarhem i Hov. Den färden som bara skulle ta tio minuter extra, tog hela tre timmar.

Pappas kusin med fru har det som stuga och precis nu var de där, annars är de hemmahörande i Sollefteå. De skulle bara vara här någon dag sen skulle de åka vidare. Kusinerna hade inte träffat varandra på nästan fyra år, så det var kanske verkligen på tiden att de sågs nu!

Att en stor rabarberpaj precis av en händelse hade gjorts lagomt till vårt besök fick vi snart veta! Konstigt nog hade bagerskan av pajen skojat om att de skulle få främmande till kvällen. Och att det var därför som hon gjorde en så stor paj. Så dyker vi upp då! Vi hade en trevlig fikastund och jag fick receptet på den goda pajen.

----------------

På vägen hem åkte vi upp till lägenheten men snart började det bli mörkt. Och genom att den förra ägaren plockade ner varenda lampa i taket, förutom i köket då, kunde jag tyvärr inte hinna med att fixa som jag ville. För några lampor i fönstren har jag inte satt upp än. Men lite hann jag med i.a.f. Satt bl.a upp det uppfållade duschdraperiet, packade upp lite kokböcker och slängde skräp i containern som de väldigt lägligt ställt upp utanför husen.

-----------------

Vad ska då dagen bjuda på för överraskningar? Sov inte alltför bra inatt. Tror det beror på att jag tog tabletterna så sent igår och det gör att jag drömmer mycket. Hihi, men en fika på balkongen i det fina vädret har i.a.f. hunnits med. Repris på "Fråga doktorn" och "Djursjukhuset" har jag också sett. Kanske ska jag nu fortsätta att plocka ihop mer saker som ska tas med till lägenheten För det tar visst aldrig slut...

Ha en fortsatt trevlig dag! Och om chansen finns, passa på att njut av det fina vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar