tisdag 24 maj 2011

Nya ljud & Shoppingdag med perfekt morsdagspresent!

Undrar just om grannarna hör hur jag hostar? För hostar gör jag. Det liksom retar i halsen som gör att jag torrhostar. Det är ju rätt lyhört i lägenheter, vilket jag inte har riktigt behövt stå ut med de senaste tjugo åren som jag bott i radhus. Visst kan det höras då också men inte på samma sätt. Här spolas det i toaletter, pratas ibland högt i trapphuset och faktiskt hörs mumlande röster innefrån lägenheten brevid också, garderober öppnas och stängs (är sånna där gamla med nycklar, så de låter). Och allt det hör jag. Men det är ju inte hela tiden bara i ibland.

Tappar jag något på golvet så kan jag garantera att alla i hela huset hoppar till. Men det är ju så att bo i lägenhet! Nu bor jag längst upp så jag kanske slipper undan några ljus i.a.f. Sen är det väl kanske alltid värst i början innan man lärt sig alla nya ljud. Det är sånt som man får ta, hihi för fördelarna med egen lägenhet är ju också många!

----------------------

Dagen har i.a.f. spenderats ute på IKEA/Birsta. En hatthylla på mio blev mitt första inköp. Med rebattchecken på 100 kr + 100 kr av min farbror, jätte tack för det! Så blev det en billig hatthylla för mig! Än så länge ligger den oupppackad i hallen för en slagborr måste fixa hålen i betongväggen.

På IKEA köpte jag två packen vita galgar och ett sånt där ställ i plast för plastpåsar. En grå stolsdyna till stolen i hallen inhandlades också!

På ÖB blev det ansiktskräm, sminkborttagningskräm, shampo, balsam, deodorant och tandkräm. Sånt där nödvändigt som man liksom inte kan vara utan. Äntligen hittade jag också en vit besticklåda i perfekt storlek till mina lådor i köket!


Efter middag på IKEA, fläskytterfilé och sen cokladboll och kaffe avslutades shoppingdagen på Rusta. Där köpte jag en dörrmatta som gick i svart och hade vita blommor och blad. Den var ganska stor för att vara en dörrmatta (60x90cm) och det tyckte jag var bra!

En bra avbrytare i min annars rätt så vita hall.

Där på Rusta fyndade vi också en svart BadenBaden stol för 329 kr. En nästan osynlig repa i plasten var det som var felet på den. Mamma som länge velat ha en sån solstol, fick nu en perfekt morsdagspresent! Pappa fick sin BadenBaden, som han är supernöjd över när han fyllde jämnt för några år sedan!


En riktig shoppingdag med många nöjda köp kan man sammanfatta denna dag!

Nu ska jag snart lägga mig och sova i min sköna säng! God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar