onsdag 25 maj 2011

En slappdag!

Den här morgonen har inte börjat så bra. För det första var jag nog uppe till närmare ett inatt. När jag lagt mig hade jag svårt att somna. Jag vaknade sedan före fem imorse då grannen började att stöka på. Gjorde ett halvt försök att somna om men jag kände att jag måste gå upp på toan och snyta mig och då var det lika bra att kliva upp. Så innan klockan var sex satt jag vid köksbordet, åt en macka och drack varm mjölk med honung och ingefära. Kände mig mer död än levande. Jag gick i.a.f. sen och la mig i sängen igen och sov tre timmar. För då hade grannen tydligen begett sig till jobbet. Jätteskönt att jag kunde få sova lite till!

Inte nog med det, så känns gårdagens shopping av som vanligt i min ljumske, och därmed har jag svårare än vanligt att ta mig fram. Jag vet att efter flera timmars shopping så brukar det kännas av i ljumsken dagen efter för mig, så det är inget nytt. Men varför mina käkar gör så herubilskt ont kan jag inte förstå. Kan det vara träningsvärk efter allt hostande? De smärtar när jag gapar, gör snabba rörelser som att tugga och om jag rör hakan sidled gör det riktigt ont. Hmm konstigt. Men hade någon liknande smärta då jag hade blåsflaskan i samband med legionellan. Hoppas det går över för det är som sagt svårt att äta riktigt när käkarna gör ont.


Idag hade jag därför inte tänkt göra så mycket. Men det går liksom inte att undvika. Först tänkte jag, jag låter disken vara till sen. Men är det disk i diskhorn nu? Svaret är nej. Sen tänkte jag, idag när jag är lite mosig kan jag väl strunta i att bädda sängen, men är sängen obeddad nu? Svaret där är också nej. Dammsuga som jag hade tänkt göra idag måste jag i.a.f. skjuta upp till imorgon. Men en ummande ljumske och onda käkar så är det lika bra att inte anstränga sig i onödan om man kan slippa det.

Allt det här har jag lyckats rensa ut idag ur min plånbok och väska!
Kanske känns det lite bättre nu. Haha, något positivt än så länge är i.a.f. att min heshet är bättre! Jag har bestämt att jag ska ha en slappardag idag. Jag ska ta mig tid till att läsa bloggar och kika runt på nätet. Kanske läser jag också boken: Eldfångaren av Nicholas Evans som jag börjat med. Var ett bra tag sedan jag hade en riktig slappdag och nu när jag inte är alltför kry heller passar det ju utmärkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar