tisdag 17 maj 2011

Något som jag inte varit på flera år!

Efter prover på sjukhuset åkte jag och handlade mat, vilket var jätte bra att jag fick hjälp med. Sen hade jag också hoppats på att mamma och pappa hade kunnat hjälpa mig att bära upp madrassen och några andra saker till förrådet. Jag som inte varit i förrådet sen jag fick tillträde till lägenheten, visste inte att det saknades lås och var rätt så ostädat där. Så ingen madrass kom upp dit idag. Pappa hade heller ingen större lust att stanna så jag fick vara tacksam över att fått blivit skjutsad till sjukhuset och fått handla i.a.f.

------------------

Det är nästan pinsamt att man ska få träningsvärk av att dammsuga och torka golven men så är det visst. Här på eftermiddagen har jag bara tagit det lugnt Är något förkyld också, vilket jag inte varit på flera år. Alltså en vanlig hederlig förkylning är något så extremt ovanligt hos mig. Och de gånger jag blir sjuk då är det av allvarligare slag. För min del, nu när de vita blodkropparna är låga (men ändå ganska bra nivå för att vara jag), är det inte så bra om jag skulle bli riktigt förkyld, för så kanske inte kroppen kan läka ut förkylningen själv. Men det blir intressant att se vad dagens prover visar. Jag har i.a.f. köpt hem Alvedon, näsdroppar och Bafucin så jag hoppas att det ska ge med sig och att det som sagt bara är en vanlig förkylning.

----------------

Dammsugit hallen har jag gjort i.a.f. När det regnar så fastnar grus och sand på skorna och sen dras det in. Så därför skulle jag behöva ha en snygg hallmatta där. Men att hitta det är inte det lättaste...

Nu ska jag invänta John Blund! Go Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar