onsdag 18 maj 2011

En dag som skulle bli lugn blev ganka effektiv!

Mina planer för idag var egentligen att ta det lungt och krya på mig, men så blev det inte riktigt. Hoppas dock att förkylningen går över fort i.a.f. fast att jag har röjt runt här inne i min lägenhet. Började med att fixa till skafferiet med burkar och annat. Tanken är att jag ska måla vitt där, kanske sätta dit hyllpapper och hyllremsor. Men det får bli ett senare projekt. Vita hyllremsor med spets är i alla fall redan införskaffade.

Sen kunde jag inte låta bli spisen. Drog fram den och dammsög och torkade bakom den, så gott jag kunde då. Även sidorna på spisen fanns det mycket att städa. Där hade matrester från kastruller som kokat över satt sina fettiga och ingrodda spår. Fick gnugga och torka och spruta ajax rengöring för att få bort allt. Usch, om min spis/ugn varit så hade jag faktiskt gjort ren den innan någon annan skulle flytta in. Trots att inte flyttstädning ingick. Men själva ugnen har jag inte gjort något åt än. Använder inte ens den ugnen så det känns inte så hemskt om jag väntar lite med den. Undrar just hur gammal den här spisen kan vara!?

Efter att ha flyttat mitt gröna skåp i det större rummet lite och satt klotlampan på är jag nog kanske nöjd för idag!

En stund framför tv:en, en kopp te och en muffins, (hihi eller "puffins" som är ett annat namn för dem) med chokladglasyr som mamma hade med sig igår, känns ganska lägligt nu...

Ha en trevlig onsdag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar