tisdag 31 maj 2011

Har firat morsdag!

Ska börja med att berätta att det var en vattenläcka, precis som jag anade gjorde att jag och många fler med mig var utan vatten i söndags. Som tur var kom vattnet tillbaka rätt snabbt och jag hann duscha innan jag åkte till mamma!

Vattenläckan uppstod när man skulle laga en avloppsledning i korsningen mellan Fridhemsgatan och Björneborgsgatan. Vattenledningen small plötsligt av, vilket resulterade i en vattenläcka och tusentals hushåll blev utan vatten. Hmm sällan sånt händer. Tycker man hör om sånt var och varannan dag nu...

----------

Nu är jag hemma i min lägenhet igen! Hade kunnat stanna någon dag till kanske men jag vill gärna vara på plats här om det skulle hända att visevärden kom förbi. Sist han var här var han på väg till Kroatien, och jag hann inte få mycket sagt innan hann skyndade vidare. En viss resfeber kunde anas...

God middag ute på balkongen, fikat och läsning av veckans tidningar sittande i skuggan i Baden Baden har jag bl.a. gjort när jag var hemma hos mamma. Riktigt trevligt har vi haft! Regnskurar har det varit så jag är tacksam över den underbara stund med sol och frisk luft som jag fick ute. Passade också på att plocka ihop lite mer saker som jag nu tagit med hit, bl.a. en ljusbricka som jag nu har placerat på vardagsrumsbordet med två blockljus på.



Innan jag åkte hem idag tog jag prover på vårdcentralen och sen handlade jag mat. Här i eftermiddag har jag suttit och läst en hel del. Det är underbart när man hittar en fängslande bok som man kan försvinna bort i.

Nu ikväll ska jag kika på "Äntligen hemma", vilket jag har sett framemot!

Några av blommorna som jag köpte för att plantera i en blomlåda på min franska balkong verkar må toppen hemma hos mamma!



Ha en trevlig tisdag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar