fredag 20 maj 2011

Förkylt!

Här är det fortfarande förkylt! Bafucinen hjälper mot det onda i halsen och näsdropparna lindrar nästäppan och snurvlandet något. Kan i.a.f. andas genom näsan och det är jag glad över annars skulle det nog bli lidsamma nätter. Jag sover som sagt bra i min nya säng! Idag ringde de från Sova , där jag köpte sängen och frågade just det.

Jag har också läst den väl passande boken Förkylt! Det är en lättläst bok som innehåller fakta om förkylningar, och råd och tips på huskurer och hur man kan göra det så bekvämt som möjligt under förkylningen.



Min förkylning känns som mest de första timmarna på morgonen. Då är hesheten som värst och få får jag snyta mig, ta näsdroppar och suga på en Bafucin. Efter det känns det rätt okej. Ibland hostar jag och nyser och så är jag hes. Det är väl det som märks av av min förkylning. Annars mår jag peppar peppar ganska bra.

Mamma var här förut med en stor burk dunderhonung, två greapfruit och en skvallertidning. Det tackar jag för! Vi åt blodpudding till lunch, vilket är bra för att underhålla mitt järnvärde. Sen fikade vi med te och jag bjöd på muffisarna som jag bakade igår när Petra och Björn skulle komma. De blev faktiskt bra. Var ju lite orolig där ett tag hur de skulle bli när det var ny ugn och allt.



Hihi, det är kanske så här burken ser ut i verkligheten!



Mamma skulle sedan vidare till stan där hon skulle köpa en body butter till mig från Body Shop. Är medlem där och då får man 100 kr i rabatt när man fyller år, vilket jag har gjort för ett tag sedan. Jag sa att hon skulle köpa mango eller papaya, vilka nog hittills är mina favoriter!

Nu ska jag slänga ihop lite mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar