lördag 21 maj 2011

Den årliga städdagen är här!

Hjälp! Jag kan inte bestämma mig. Ska jag delta på den årliga städdagen som bostadsrättsföreningen anordnar idag eller inte? Jag är som sagt förkyld och det är ett minus. Kanske inte det roligaste att träffa alla grannar för första gången i den konditionen som jag är i nu. Samtidigt är det ett jättebra tillfälle att få träffa dem.

Har ju hittills knappt stött på en enda granne. Och nu när jag är förkyld har jag inte gått utanför dörren heller på flera dagar. Men människor brukar ju vara förkylda och vistas på allmänna platser bland andra människor. Och inte tycka att det är så farligt om man är smittsam eller inte. Så det kanske bara är jag som tänker extra på smittoriskerna. Men de första dagarna innan förkylningen bryter ut helt ska vara som värst sägs det, så kanske är jag inte så smittsam nu får vi hoppas.

Ett alternativ är att jag kikar ut genom fönstret, har nämligen mina fönster precis åt innergårdens grillplats, och tittar på alla arbetsamma grannar. Men det skulle kanske se konstigt ut om någon upptäckte mig stå där och kika. Dessutom är det stor tantvarning på det...

Som att jag inte skulle ha nog med det jag redan har, så drar jag på mig den här förkylning också, och så väl passande till denna dag. Hmm typiskt...Anar ju tusen frågor ändå, så det kommer inte bli det lättaste att försöka berätta och förklara varför jag kommer med två kryckor, nu när inte rösten är den bästa heller...

Men vad kan jag då bidra med på en städdag ute? Haha, vända på korvarna på grillen kanske? Ja, det är ju alltid något...
Kl:11:00 var det i.a.f. samling vid grillplatsen. Det börjar dra ihop sig nu...

Lite komiskt att det lägger en städdag idag då det ryktas om att jorden ska gå under av jordbävningar precis idag. Hur mycket sanning det ligger i jordens undergång finns det kanske inget direkt svar på. Men hoppas att vi i.a.f. hinner njuta lite av rensade rabatter, planterade blommor och uppkrattade löv.

Jag måste ta mig en riktig funderare nu för hur jag ska göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar