söndag 22 maj 2011

Gårdagens städdag & Bjuder på middag!

Först lite om gårdagen! Tillslut bestämde jag mig för att delta på städdagen. Och jag rensade faktiskt lite ogräs. Det var rätt många som deltog, kanske 25st. Jag fick chansen att träffa några av mina grannar och det var riktigt trevligt. Vi grillade korv, drack kaffe och någon hade bakat goda kärleksmums och kockostoppar. Det lustiga var att den första som jag träffade på där ute var en tjej som jag pratat med på ego när jag tränat. Och jag visste inte alls att hon bor här. Ett riktigt kul sammanträffande! Hon var också ordförande i bostadsrättsföreningens styrelse, så det kan hända att jag dyker upp där nu när de ska ha årsstämma här i juni. Det kan nog vara bra att angaskera sig lite där.

Ännu en gång fick jag hälsa på visevärden. Det är hann som har mest koll på allt här. Och han skulle komma upp till mig imorgon. Bra, för jag har en hel del att fråga honom om! Som hur man kan ha ojordade kontakter i köket t.ex., ingen ström i hallen, om en skruv som fattas i säkerhetsdörren och lite annat.

Städningen tog knappt en timme och sen var det social samvaro som gällde. Vi presenterade oss för varandra och det visade sig att jag var den som bott kortast tid på hela området här, haha med min dryga vecka!

Jag som trodde att jag skulle vara på städdagen någon timme kom inte därifrån förrän på eftermiddagen vid tre-tiden. Och då var det de som var kvar ett bra tag efter mig. Jag kände då att min röst behövde vila lite och att det började klia i halsen. Att stå där och hosta ville jag inte gärna.

------------------

Nu ikväll ha mamma och pappa varit här. De hade med sig ännu mer saker till mig från det som jag inte tagit med mig än. Har nu en lampa i köksfönstet t.ex. Jag bjöd på köttfärsbiffar, potatis, lingonsylt och körsbärstomater. Pappa åkte sen iväg och såg Giffarna spela så jag och mamma blev själva ett tag. Haha, då tog vi fram lite efterrätt vaniljglass och jordgubbar. Han hann ju inte med det. När pappa kom tillbaka fikade vi med te och muffins. Efter solsidan åkte de hem! Såg inte mer än ett avsnitt av första säsongen så jag ska börja se det nu när det går i repris.

Härligt 4-0 till Giffarna, grattis! Vi behövde verkligen det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar