fredag 27 maj 2011

Arvstagerska!

Tänk att jag sov en hel natt utan att behöva gå upp för att verken kissa eller snyta mig. Kanske saker som man tar för givet men som man värdesätter speciellt när det inte händer ofta. Klockan 09:00 steg jag ur sängen och då hade jag sovit i tio timmar. Efter frukost dammsugade jag hela huset, haha ettan på 42 kvadrat. Sen satt jag mig i soffan och läste medan regnet stod som spön i backen utanför. Det har varit lite kumigt inne hela dagen tycker jag. Om det här vädret fortsätter till kvällen blir det nog fort mörkt.

Ännu en gång har jag flyttat den gröna sekritären men den här gången lite mer än förra gången. Blir så irriterad på alla sladdar till datorn som ska ligga på vardagsrumsbordet och skräpa, där jag oftast brukar sitta med datorn. Min tanke redan från början var att använda sekritären som ett skrivbord och då bl.a. ha dotorn och dess tillbehör där. Nu har jag alltså flyttat den till väggen brevid för att få närmre till kontaktuttagen.

För tillfälligt sitter jag på en målarpall/bock eller vad det heter. Inte den finaste och glamorösaste sittplatsen framför sekritären precis, men det funkar tills jag får en annan stol.

Jag har ju glömt att berätta att jag här i dagarna blev arvstagerska till ett olivträd som min pappa köpt. Det kan nämligen bli över 250 år och så länge ska inte pappa leva säger han. Inte jag heller, eller mina blivande barn eller barnbarnsbarn med dagens medellivslängd. Haha, så det får väl gå i arv som sagt!

Nu börjar det kurra i magen så någon mat skulle kanske vara på sin plats!

Ha en trevlig fredag!

1 kommentar:

  1. Hallå, hallå!
    Hoppas förkylningen börjar släpppa?!
    Jag tänkte jag skulle försöka komma förbi och hälsa på dig nått nästa vecka om du är hemma?
    Kram

    SvaraRadera