torsdag 28 april 2011

Två dagar i Umeå!

Igår var det en god torskrätt med bl.a. musslor, krabba och kokt potatis till lunch på hotellet. På kvällen var det bufékväll med ostbricka och en trubadur som sjung och spelade medan vi åt! Härligt när det serveras god mat!

Efter frukosten idag fick jag och mamma åka transporttruck i kulverten för att kunna ta oss till min läkare. Två läkarstudenter var också med hela tiden. En av dem tog blodtryck på mig. Han var den av dem som kunde prata och som frågade saker också, vilket den andra inte gjorde alls. En som alltså verkade vara bra på att ta egna initiativ och kunde föra ett spontant samtal. Och en som bara var tyst och blyg under hela tiden. Jag föredrog den "första" av dem.

Det känns jobbigt med "läkare" som man inte kan kommunicera med och som man måste dra ur orden för att i huvud tagit få någon dialog med, vilket jag tyvärr har fått erfara ibland. Det gör mig både nervös och irriterad, och det leder i sin tur till att relationen och förtroendet till läkaren inte blir den bästa. Nu var det bara läkarstudenter, så jag hoppas att den tysta blivande läkaren bara hade någon tillfällig stumhet om inte annat så måste han verkligen lära sig att prata.

Proverna som jag tog förra veckan visade bra, vilket kändes skönt. Det hade dock inte kommit något svar från bentäthetsmätningen. Hon skickade remisser till några andra undersökningar som jag ska göra här framöver.

Träffade också kuratorn. Som även hon som min läkare är helt fantastisk. Hon tycker jag ska läsa till socionom. Och kanske känns det inte helt främmande. Hihi, vi får se vad framtiden vill. Nu har jag har lämnat Umeå för den här gången och kommit hem igen. Nästa gång jag ska till Umeå kanske det har hunnit blivit höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar