onsdag 20 april 2011

Shopping på Birsta!

Efter bentäthetsmätningen idag åkte jag mamma och pappa ut till Birsta och IKEA. Pappa som inte ätit så mycket frukost föreslog först frukost på IKEA innan shoppingen skulle börja, vilket jag och mamma hakade på! Köpte en gardinstång, det fick bli en silverfärgad fast att jag helst hade velat haft en vit.

Ett rivjärn, glas och ett diskställ fick också följa med i shoppingvagnen! På Indiska köpte jag gardiner men jag tror jag ska lämna tillbaka dem. De var nämligen alldeles för långa och jag vet inte om det blir så fint att klippa av dem och fålla upp dem när tyget är så tunt. Men jag vet vad jag ska ha för typ av gardiner och jag tror att dessa, med dessutom den rätta längden redan finns här hemma. Hihi, så nu gäller det bara att be mamma snällt att jag får låna dem, tills jag i.a.f. får tag i några själv!

Inne på Buketten på Birsta köpte jag tio panséer för 50kr, var av mamma fick fem stycken av mig. Jag tänkte plantera mina i en liten blomsterlåda som jag ska ha på min franska balkong i lägenheten! När vi stod där och kikade på alla fina blommor såg jag en sort som jag inte sett förut, nämligen svarta pangser. Och det skulle faktiskt vara lite läckert att ha uppblandat med lite andra färger! Men jag köpte det inte. Men förutom pangséerna köpte jag en annan blomma där till mamma, en Lyckliga Lotta! En liten påskpresent!
På Khals tehandel blev det te och chokladpraliner. Tet heter Höbbabubba och är en blandning av rött och grönt te. Tet har jag och mamma provdruckit nu ikväll och det var gott!

På MQ hittade jag två tröjor (en skjorta/blus) på rean, så där gjorde jag några riktiga fynd! Kanske visar jag någon bild på dem någon annan dag. Hihi för de som är nyfikna...

Sist men inte minst blev också en födelsedagspresent fixad! Inte till mig själv då utan till en kompis (säger inte till vem). Hihi, men som också är en aprilfröken!

En riktig shoppingdag blev det i Birsta idag! Men det var också mycket välbehövligt. Åker ju inte dit alltför ofta och när jag väl är där så har jag samlat på mig en del saker som ska köpas! Men visst nu på senaste har det blivit några fler gånger än vanligt!

Nu ska jag snart lägga mig, hihi för att vakna upp pigg och utvilad till min födelsedag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar