tisdag 19 april 2011

Snart födelsedag!

Har känt mig trött enda sedan jag vaknade imorse vid halv nio-tiden. Kan det bero på att jag var och lämnade fem rör med blod på vårdcentralen igår och bakade chokladbiskvier hela dagen sen? Får nog föreslå blodpudding till middag idag för att fylla på järnförrådet! Samtidigt är det lite halvkonstigt väder ute med sol och moln och vartannat och det gör nog sitt till också skulle jag tro. La mig i soffan och sov någon timme och efter det kändes det lite bättre.

-------------------

Kikade i kalendern och oj, det är bara två dagar kvar tills jag fyller år och till påsk!
Hihi, hur ska jag hinna med allt? Det ska städas det ska handlas, bakas och det ska fixas. Men så länge jag är här hemma hos mamma kan jag inte göra så mycket åt det som ska fixas i lägenheten. Baka kan jag faktiskt göra här, men allt det andra måste jag ta tag i snart för att hinna med. Det mesta av födesedagsstressen är faktiskt rolig också. Det är ju lite det som hör till med att fylla år. Men kanske känner jag mig lite mer stressad en vanlig nu när jag vill få klart i lägenheten också.

Nu önskar jag att jag bara kunde springa ner för den här backen och ta bussen till min lägenhet. Men tyvärr är det inte så enkelt och därför måste jag snällt vänta på att någon skjutsar mig. Hmm, ibland ska allt vara så krongligt...
Och det är både besvärligt och frustrerande när det ska ta tusen gånger längre tid att göra saker som annars bara skulle gå av farten...Riktigt tålamodsprövande...

---------------

Imorgon ska jag på sjukhuset och göra bentäthetsundersökning. Det har jag aldrig gjort förut så det blir något nytt. Undersökningen tar bara mellan 10-30 min. Tror att det är ungefär som en röntgenkamera som de använder. Jag ska vara där redan kl: 09:00. Efter sjukhuset ska jag till Birsta och IKEA och köpa en gardinstång och lite annat. Det ska bli kul att få göra en shoppingtur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar