tisdag 12 april 2011

Faktiskt ingen vanlig grå tisdag!

Det har varit en mulen dag idag, men ändå har det varit lite soldis till och från...Pappa har varit här och fikat, för mamma åkte med honom och handlade. Då kunde vi också passa på att slänga skräp till insamlingen. Där var det tydligen överfullt som vanligt...

Jag har bakat bullar med chokladfyllning. Det var liksom bra väder att göra det idag. Sen måste jag börja fundera på vad jag ska bjuda på när jag fyller år. Är ju snart bara en vecka kvar nu! Riktigt mysigt att det infaller precis på påsken i år...
Jag har också klippt till plastmattorna i lagoma storlekar så de ska passa under diskbänken och i garderoben i lägenheten.

Till middag åt vi plommonspeckad fläskkarre, potatis, vitlökssås och en god sallad, som bestod av fetaost, rödlök, gurka, granatäpple och salladsblad! Älskar verkligen goda sallader till maten, mmm det lyfter upp hela maträtten!

Trisslotten med 50kr i vinst satt på kylskåpet. Och när mamma skulle åka till affären tidigare idag påminde jag henne att ta ut vinsten. Med sig från affären hade hon sen två lotter som hon tog ut för vinsten på 50kr + att hon köpte till en extra lott. Och den tredje lotten som skrapades gav en glad överraskning! Hihi, plötsligt händer det att turen infaller en vanlig grå tisdag. Tjohoo vad glada vi blev! En vanlig grå tisdag fick guldkant! Stort GRATTIS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar