fredag 8 april 2011

Gardinprojekt blir syprojekt!

Efter en kopp kaffe och några nybakta kakor till fikat igår satte jag igång med att sy en gardinkappa till köket. Har aldrig sytt gardiner förut så det var premiär kan man säga. Har heller aldrig varit så speciellt intresserad av att sy, men nu har jag det senaste året faktiskt tagit för mig en del syprojekt! Är ju alltid bra att kunna sy något själv. Och träning ger färdighet!



Tyget (längst ner på bilden) köpte jag på IKEA för flera månader sedan. Men jag är inte riktigt klar än (har en sum kvar att sy), måste mäta gardinstången en gång till så jag vet att det blir exakt...

Imorgon om vädret tillåter, ska jag till lägenheten och putsa fönstren och så då tar jag med mig gardinen och provar.

Idag har pappa varit här och fikat. Jag har också varit på apoteket och handlat på ICA Nivrena! Mamma har också gardinprojekt på gång och jag försöker hjälpa henne så gott jag kan...

--------------

Nu ska jag snart äta sill i tomatsås, potatis och kokt Skedloägg! Ibland kan jag få en sån där längtan efter just sill, hihi och det fick jag nu när vi var och handlade!

---------------

Fick svar på blodproverna, värdena var stabila från förra gången. Jag behöver därför inta ta nya prover nästa vecka. Tjohoo, så inte förrän veckan där efter blir jag stucken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar