lördag 9 april 2011

Putsat fönster!

Har varit till lägenheten och putsat fönster. Fick hjälp av mamma att putsa, tack för det! Men först såg det ut som att det inte skulle bli några fönster putsade idag. De var svåra att öppna dem när vi inte visste hur vi skulle göra. Jag ringde pappa sen när vi ville att han skulle hämta oss och när han kom så kunde han öppna dem. Och det var ju bra! Nu vet jag hur jag ska göra och det är inte alls så svårt som det först verkade vara. Hihi, tur att pappa förstod sig på det bättre! Dessa fönster hade nog inte blivit putsade på många, många år så det var riktigt välbehövligt att de fick sig en omgång kan man säga.

Jag mätte gardinstången så nu är det bara att sy klart gardinkappan. Jag passade också på att mäta andra saker som garderober mm, som jag har lite andra projekt på G med.

--------------

Nu ska jag och mammam mysa med te och kladdkaka och titta på "Smartare än en femteklassare."

Trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar