lördag 2 april 2011

Flyttlasset går!

Vaknade imorse till smatter på fönsterbläcket, det regnade... Min första tanke var "hmm typiskt att det skulle regna precis idag när man ska flytta alla saker". Men på förmiddagen när pappa, brorsan och farbror kom och hjälpte till att lyfta alla möbler på släpvagnen, hade regnet lyckligtvis upphört. Mitt brorsbarn Axel som också var med, fick också bära och hjälpa till det han kunde. Vi fyllde bilarna fulla med påsar och kartonger. Efter kaffe, bullar och kakor rullade flyttlasset!

I lägenheten plockade jag in porslin och annat, som kökssaker i skåp och lådor. Imorgon åker jag till lägenheten igen och skruvar ihop stolarna. Eller rättare sagt pappa har lovat mig att hjälpa mig att skruva ihop dem. Då ska jag och mamma putsa fönstren och fixa lite mer. Hihi, nu när möblerna kommer på plats ser det ut som ett riktigt hem!







Tusen tack för all denna hjälp som jag fick idag! Ni är guld värda! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar