tisdag 1 mars 2011

Lägenheten är min!

TJOHOO! Nu har jag nycklarna till min lägenhet! Fick dem imorse innan lungröntgen och prover på sjukhuset. Sen blev det en sväng ut till Birsta, där det inhandlades städgrejor och på IKEA åts de välkända köttbullarna till lunch. Gjorde även ett stopp i lägenheten, i min lägenhet! Där mitt namn stod på dörren och i trappuppgången, vilket var en rolig överraskning!

Så i eftermiddag var jag på banken och skrev, tecknade försäkringar och fixade inernetbank. Har varit en fulltecknad dag kan man säga.

Om någon dag ska renoveringen börja. Så nu håller jag på som mest att välja tapeter! Vill ha ljusa och rätt neutrala väggar och då är det lättare att matcha med andra färger till, om man t.ex. vill ha någon färg eller mönster i gardiner och andra textiler. Men kanske blir det lite mer färg och mönster i tapeten i hallen. Vad jag har längtat till det här.

----------------

1 mars idag och vårmånad nu! Haha, rätt passade när man ska sätta bo. Men än är inte våren här, inte om det ska räknas som metrologisk vår. För då ska dygnstemperaturen inte sjunka under noll i sju dygn i streck. Och det verkar som det ska vara kalla nätter ett tag framöver. Men så länge dagarna är fina med sol och härlig temperatur, så tycker jag inte det gör något att nätterna fortfarande är kyliga, trots att vi nu gått in i en vårmånad!

----------------

Imorgon ska jag träffa brorsan och mina syskonbarn Ebba och Axel som är här hemma från Sandviken. Vi ska åka ut till Skedlo och äta, träffa farbror, faster och pappa. Har inte träffat brorsan m.fam. sedan jul så det ska bli riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar