torsdag 3 mars 2011

Berikar vårt språk & Tapetfrossa!

Igår var jag ut till farbror och faster i Skedlo och åt middag. Kråset smörjdes med fläskfilé, potatis, sås, god sallad, stekta championer och ostkaka med grädde och hjotron- och hallonsylt till efterrätt. Fick träffa pappa, brorsan och Ebba och Axel. Det spelades bl.a. bordfotbollspel och målades i målarböcker. Med hjälp av den svenska ordlistan berikade vi också vårt svenska språk med nya böjningar av ord. Ja, för oss var dessa ord nya iaf: bös (bytt) och lös (lyste). Man lär sig nåt nytt varje dag!

----------

Idag ska det börjas riva tapeter och spacklas väggar. Så nu håller jag som mest på att frossa i färger och tapeter. Har tre pärmar med tapetprover. Kanske har jag hittat fondväggen till vardagsrummet i en av dem. Annars är det jätte svårt. Förhoppningsvis får jag hem nya tapetprover idag!

-----------

Imorgon ska jag till lägenheten och städa så det går bra att börja måla.

Har tagit bilder på lägenheten så jag kommer att bjuda på för- och efterbilder något här framöver har jag tänkt! :)

Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar