fredag 4 mars 2011

Ett steg i taget & Leka "rent hus"

Har varit till lägenheten idag och städat. Tapeterna i köket är rivna och väggarna där är spacklade. Och i det andra rummet har några väggar påbörjats. Mamma hjälpte mig att städa ur kylskåpet, jätte tack för det! Fick nämligen ingen flyttstädning när jag prutade ner priset lite. Men nog hade jag städat, i.a.f. tagit bort grovsmutset om det var jag som skulle sälja min lägenhet. Och om jag dessutom skulle ha känt köparen sen förut skulle jag tycka att det var extra viktigt att städa bort det för min egen del också. Hmm, men man är väl olika. För även fast man tycker om att städa så är det ingen hit precis att tvingas leka "rent hus" efter någon annan...

Vi hade med oss en radio, en termos med kaffe, bullar och två bananer. Med det klarade vi oss bra några timmar.

-------------

Vet inte när jag ska dit nästa gång, det blir nog inget nu i helgen men till veckan kanske. Nu vill man bara vara där hela tiden och fixa om man kan. Men det blir som sagt lättare sen när tapeter och nya lister kommer på plats. Ett steg i taget...

-------------

Ikväll blir det Let´s Dance, haha som varje fredag. Till det blir det blåbärste och kladdkaka!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar