lördag 12 februari 2011

Vinnarreceptet & Hamburgare!

Tycker det är roligt att prova nya recept så nu har provat att baka vinnarreceptet i småkaks-SM 2010. Fast jag blandade då i grovhackad mandel i.st. för nötter som det egentligen skulle vara. De blev riktigt spröda och goda. Mandeln och den vita chokladen gav en god topping med lite kladdigt tuggmotstånd. Smakar som söta flarn fast med mördeg.



Helt plötsligt när jag sitter här vid datorn stängs allt ner och ett meddelande på engelska visar sig på hela sidan, med bl.a. olika alternativ om hur jag ska starta om datorn. Men det står också en massa annat. Jag provar ett av alternativen men det verkar inte som det fungerar. Provar ett annat alternativ, och nu sitter jag ju här och skriver så än så länge verkar det fungera bra och jag hoppas såklart att det fortsätter så. Men jag kan inte komma ifrån att jag blir lite orolig när man något sådant inträffar...

Till middag idag stektes hemlagade hamburgare som tillsammans med bröd, ost, sallad, tomat och rå lök blev en utsökt måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar