söndag 13 februari 2011

Ännu ett meddelande & Brödbak

Det där meddelandet om olika alternativ om hur jag ska starta om datorn, olika installationer, uppdateringar, programvara mm har visats sig igen på datorskärmen. Vet inte vad varför det kommer upp. Men jag hoppas ännu en gång att det inte ska visa sig igen. Datorn vägrar allmänt lite trög så jag hoppas inte att den håller på att bli sjuk eller nåt i den stilen...

---------------------

Idag har jag bakat matbröd. Med en sjal runt huvudet (haha visar ingen bild på det) bakade jag på en hel liter. Det blev nästan 40st bröd av den degen. Tänkte ge bort mer än hälften av bröden till syrran för jag vet att mina syskonbarn tycker jättemycket om dem. Nu ligger bröden i tryggt förvar i frysen.

Har också läst ut en bok som inte är lik någon bok som jag läst förut. Eva heter den och är skriven av Peter Dickinsson.

Boken handlar om en 13-årig flicka som råkar ut för en svår olycka. Hon överlever tack vare genom ett experiment där ett företag står bakom kostnaderna för hennes vård och fortsatta liv. Eva får leva ett liv som ingen annan innan henne levt...

Jag trodde först att boken var baserad på en verklig händelse men jag förstod ganska snart att så var det inte. Vet inte vad jag tyckte om boken. Kan inte säga att den var bra men inte direkt dålig heller. Några frågor som i.a.f. kom upp var, vad är ett liv värt och vem bestämmer ens värde? Trots dessa djupa frågor var boken mycket lättläst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar