onsdag 9 februari 2011

Sparktur & Fika!

Ohoj vilken sparktur det blev idag. Medan mamma sjung ”din gamla indian” skjutsade hon mig i full fart nerför backen (bor ju nästan på ett berg). Sen traskade jag med sparken ner till Bommen där vi fikade på Lottas järnvägskondis. Först åt vi en macka och efter det blev vi bjudna på fika. Vi hade en innestående fika där sedan jag blev sjuk av att ha ätit två tuggor av en blåbärsbakelse.

Det var en dag i höstas som mamma skulle köpa med sig blåbärsbakelser hem. Och genom att hon visste att jag kunde äta dem så frågade hon inte om de innehöll nötter. Men jag blev jättesjuk. Helt plötsligt hade de bytt ut receptet på blåbärsbakelserna som jag ätit i flera års tid där. Vi ringde och frågade vad de innehöll. Svaret blev hasselnötter. De ville så snällt bjuda på fika för den missen. Så idag kon vi äntligen iväg och kunde fika!

-----------------

Det har varit fint väder hela dagen och sparkföret var också bra. Många som vi var ute i det fina vädret. Gick också in på Tre små busfrön och köpte en present till en liten bebis. Sen begav vi oss hem igen.

Det blev verkligen en heldagsutflykt kan man säga. Men det var bra träning också när man måste gå uppför alla backar. Petra ringde precis när jag var i början av långbacken det var bra för då kunde jag prata med henne medan jag gick upp och då kändes det lättare att gå. Haha, backen kändes inte lika lång då.

Det blir intressant att se om man får någon träningsvärk imorgon. För jag känner mig faktiskt lite mör i både ben och rygg. Så nu ska jag mysa ner mig i soffan, dricka lite te och se på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar