lördag 26 februari 2011

Men inte om det gäller din dotter

Håller på att göra mig iordning tills jag ska åka iväg till min farbror och faster i Skedlo och där ska jag träffa min kusin med familj från Uppsla. Vi ska äta och ha trevligt! Det var ett tag sedan vi träffades nu så det ska bli kul. Roligt att få komma bort lite också!

-------------

Och jag har läst ut boken! "Men inte om det gäller din dotter" av: Jan Guillou. Att det tog nästan halva boken innan jag tyckte att den blev spännande var ett klart minus. Men när den väl blev spännande var den bra. Jag kan rekommendera den här boken till dem som tycker om att läsa om politik och militära instasstyrkor.

Här kommer lite av handlingen från boken...Observera att jag tog ganska mycket av den här texten från baksidan av boken...

Efter tretton åt i exil återvänder viceameral Carl Gustaf Gilbert Hamilton till Sverige för att få resning i en livstidsdom. Genom en gammal vän hamnar han i ett nytt umgänge, där den förre översten i Främlingslegionen Pierre Tanguy och hans fru polisöversterintendent Ewa Tanguy är nära vänner. Både Carl och Pierre är övertygad om att de aldrig mer i livet ska blanda sig i militära insatser utomlands. Men det trygga och fridfulla livet vänds snart upp och ner när något ofattbart inträffar. Carl Hamilton tvekar nu inte en sekund att använda alla sina gamla kunskaper som spionchef. Pierre mobiliserar vänner inom Främlingslegionen för att kunna nå deras mål som finns i Saudiarabien.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar