söndag 27 februari 2011

Hopp om våren!

Det var trevligt igår. Kycklingfilé, ris, sås, sallad och stekta champinjoner smakade smaskens! Vi tittade lite på melodifestivalen, pratade, fikade och njöt av värmen från vedspisarna. Det blir en helt annan värme från en vedspis, än den värme som vi får från den elburna värmen som finns här hemma.
Värmen från en vedspis liksom sprider sig i hela rummet, går in i kroppen och värmer på på ett helt annat sätt. Riktigt skönt!

---------------

Tidigt imorse vaknade jag av att jag kände att det var riktigt varmt i sängen. Det har jag inte känt på länge. Annars har man ju de senaste månaderna legat och frusit under filtar. Slängde ifrån mig några, somande om ett tag men klev ändå upp vid halv åtta. En skön känsla att kliva upp så pass tidigt och se att det är ljust ute. Att det dessutom verkade vara en behaglig temperatur ute, gav denna morgon hopp om våren!

---------------

Idag har jag suttit på balkongen och njutit av sol och takdropp. Premiär för att sitta där är det i år! Kanske äntligen våren är påväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar