måndag 7 februari 2011

Måndag = tv-kväll!

Efter prover på vårdcentralen, lunch och fika hemma, gick jag en promenad. Det var inte alls varit lika fint väder idag som igår. Att vädret kan vara så skiftande från dag till dag. Igår som det var så härligt och jag kände riktigt hur solen brände i ansiktet. Idag däremot fick jag ta min tjockaste vinterjacka, mössa och tjocka vantar för att inte frysa. Men det var ändå skönt att gå en promenad, få lite frisk luft och ljus.

-------------------

Imorgon ringer de från Umeås sjukhus om provresultaten. Om de vita blodkropparna är högre eller stabila sa de att jag kanske inte behöver ta nya prover varje vecka som jag nu gjort hela den här hösten och vintern. Var fjortonde dag skulle kanske räcka då. Om värdet på de vita blodkropparna sedan blir bättre kan man kanske glesa ut gångerna mellan provtagningarna ännu mer. Men får inte hoppas för mycket men skönt skulle det vara att i.a.f. slippa att ta prover varje vecka...

-------------------

Nu ikväll är det tv-kväll som det är på måndagar för mig. Så här kan alltså en vanlig måndagskväll se ut för mig. Har redan avverkat hälften av alla program för ikväll…

18:15 Fråga doktorn
19:30 Halv åtta hos mig
20:00 Familjen Annorlunda
21:00 Spårlöst

Med en kopp te, några digestivekex och ibland något annat gott, är kvällen komplett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar