torsdag 3 februari 2011

Fika för vänner & kanske en upptäckt!

Ingen promenad blev det idag. Det har snöat och det fick därför bli en innedag. Har bakat kakor, Choclate chip Kokoscookies. Recept hittade jag i boken Fika för vänner som jag vann. De blev jätte goda så det var roligt att de full både mig och mamma i smaken. Imorgon kommer pappa förbi och fikar och då ska jag bjuda han på kakorna!



Har lagt om min tå och gjorde ett lika fint skumgummibandage som Henrik. Tån ser ännu bättre ut nu men jag känner fortfarande att jag är öm i den när jag kommer åt den, t.ex. när jag vänder mig i sängen. Tre dagar kvar på penicillinet…

------------------

Har också läst en bok, Sista sommaren vid sjön av: Willo Davis Roberts. Så här kommer ett litet boktips från mig! För jag tyckte att den var riktigt bra, fast att den var kategoriserad som ungdomsbok. Men kanske ställs det ibland mer krav på en sån bok för att fånga de yngre läsana att fortsätta läsa den.

Huvudpersonen är Cici som snart fyller 15 år. Hon åker som alla andra sommarlov hon minns till Crystal Lake tillsammans med sin familj. Men Cristal Lake är inte sig likt. För det ofattbara har hänt vid sjön, en flicka har blivit mördad. Den annars trygga tillvaron där med sol, bad, grillning på stranden tillsammans med gänget blir inte längre som förut. Det blir en sommar som Cici aldrig någonsin ska glömma…

Det är en lättläst bok som är spännande från början till slut.


Vem vet? Haha, kanske har jag med den här boken upptäckt ungdomsböckerna igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar