söndag 20 februari 2011

Dessa dagar kanske behövs!

Idag har det varit en sån där typisk söndag då man inte tycker att något alls känns lockande att hitta på. En tråkig dag helt enkel. Men vem bestämmer att en dag ska bli tråkig eller inte? Och blir en dag tråkig för att man inte har något att göra eller har några direkta planer? Att inte göra något kan också vara bra ibland...Kanske är det just sånna dagar som människan också blir som mest kreativ och får utlopp för sin fantasi. Så dessa "tråkiga" dagar behövs nog!

Haha, här lyckades jag faktiskt med att vända en tråkig dag till något positivt...

Men jag kan erkänna att min kreativitet och fantasi, har dock inte fått utlopp idag...

-------------------

Förut idag såg jag i.a.f. reprisen på Skavlan och sen har jag läst lite också. Men boken som jag börjat att läsa tycker jag inte är inte så där jätte bra, så den fängslar mig inte precis. Och därför har den inte känts alltför kul att läsa. Men jag ska läsa ut den för jag har dragit länge på att börja läsa just den boken. Och nu när jag äntligen har tagit mig igenom drygt hundra sidor (som tyvärr visade sig inte vara i min smak) så vill jag ändå fortsätta. Kanske den blir bättre sen.

Kanske är det så att jag går i flyttastankar och vill helst förbereda och fixa inför det. Men när det ännu inte finns så mycket jag kan göra infinner sig den här rastlösheten. Haha, jag kanske har för mycket tid just nu helt enkelt! Dessutom har det varit så kallt nu i flera dagar, så man vill helst inte slå sönder lite tid genom att gå längre promenader ute. Men jag vet att det snart kommer bli lättare att fylla dagarna med saker jag måste göra nu när flytten närmar sig, och det gör den med stormsteg, vilket både känns bra, roligt och spännande...

Ikväll blir det att titta på Solsidan som jag börjat följa nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar