lördag 19 februari 2011

I´m back!

Mycket har hänt sedan sist, vilket har resulterat till lite frånvaro här. Allt började ju med några läskiga meddelanden om att något inte vara som det skulle med datorn. Det hela slutade med en kraschad hårddisk. Som tur var kunde jag skicka med datorn med min faster som precis då skulle åka tåg ner till Uppsala. Där i Uppsala kunde min datorkunniga kusin hjälpa mig. Tusen tack för det! Så nu med en ny hårddisk tar vi nya tag!

Att alla bilder mm är borta gör inte så mycket, men visst lite tråkigt är det. För allt har man ju inte lagt över till andra ställen. Men har faktiskt framkallat en hel del av de kort jag tycker om. Sen kommer jag kanske såklart komma på efter en tid saker som jag saknar. Men just nu är jag bara glad att jag kan sitta här med datorn framför mig och ha tillgång till nätet!

--------------------

I onsdags tog jag prover och efter det åkte jag, mamma och pappa ut på Birsta för en shoppingtur! Massor med köksgrejer (haha nästan det mesta man behöver i ett kök) blev det som jag inhandlade, men som jag fick av pappa! Tack, jätte snällt! Efter en sväng inne på Birsta och middag på IKEA var klockan ganska mycket och vi styrde kosan hem. Hade behövt varit på några fler affärer men det får bli någon annan dag!

--------------------

Kallt har det varit som bara den. Idag visade termometern vid 8-tiden på 27 grader kallt. Usch då håller man sig inne om man kan. Man kurar in sig i filtar, dricker varmt te och försöker stänga kylan ute. Men trots det så känns det som man går och fryser inne. Då passar det utmärkt att stå vid en varm ugn och baka.

Jag har bakat ett till recept från småkaks-SM vinnarna. Det var tredje pris, kolagömmor. De var ungefär som spröda hallongrottor fast med kolasås i.

---------------------

Proverna är i.a.f. normala nu! Och så länge det är så får man vara glad. 4,6 ligger de vita blodkropparna på nu och netrofilerna 4.

Nu ska jag äta laxfilé, sås och potatis och till det en granatäppelsallad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar