torsdag 20 januari 2011

Trevligt julklappsbyte i efterskott!

Även idag har solen varit framme, fast dock inte från en klarblå himmel. Nollgradigt och fågelkvitter gjorde det mycket behagligt och vårlikt ute. Det blev en promenad ute och sen blev det dammsugning av nedervåningen. Medan mamma satt upp nya gardiner i köksfönstren fixade jag middagen. Kokt kycklingfilé, råris, kokta morötter och en kryddig citronsås efter eget spontant recept. När vi ätit bakade jag muffins som jag fortsatte lite i samma tema som såsen med att smaksatta med lite citronsaft. Använde mönstrade muffinsformar och min muffinsplåt. Just muffinsplåten är bra för de jäser upp bra och får fin form i den.

-----------------

På kvällen kom Rubiela, vi drack te och fikade med de nybakta muffisarna som blev riktigt goda! Vi bytte "julklappar" och hade som vanligt en hel del att prata om. Jag fick ett presentkort på panduro och olika mönstrade papper som jag kan göra kort med. Tack så jättemycket för det, nu blir det att pyssla!




Av mig fick Rubiela en filt (med lila botten och rosa rosor på), te med smak av våren, jordgubbsmarmelad, en bok och tidningen Chick! Det blev en trevlig kväll! Hoppas vi kan ses snart igen, så det inte tar lika lång tid tills nästa gång vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar