torsdag 13 januari 2011

Tjugondedag knut!

Faktiskt så känner jag av lite träningsvärk idag i axlar och rygg av de övningar som jag gjorde igår med hantlarna. Och det känns bra! Det har varit strålande väder ute och jag har gått en rätt lång promenad idag. Solen ger energi!

----------------

Idag är det också tjugondedag knut och då ska julen dansas ut på riktigt! Julgransplundring alltså! Jag har spelat hög musik, dammtorkat och packat ner alla julsaker i kartonger. Så nu ligger alla tomtarna där och annat julpynt i tryggt förvar och sover till nästa jul.

Det ända som är kvar av julen nu är dock vår lilla julgran i vardagsrummet, julgardinerna på mitt rum och i köket. Sen är det en del Amaryllis i fönstren också. Mamma har även köpt några efter jul för att hon tycker att de är så fina! Kanske har det varit den sista julen som jag julpyntade mitt rum och här hemma! När jag är på plats i min alldeles egna lägenhet är det vår och påsktid!

-------------

Mamma och pappa har åkt och bytt min vattenkokare. Ska nog testa den nya ikväll så att jag vet att den fungerar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar