onsdag 12 januari 2011

Dansar ut julen!

Har kört lite med hantlarna som jag köpte igår. Det känns bra att jag äntligen tog mig för och köpte dem. Har ju tänkt på det jättelänge! Idag är det också grått och trist väder ute och då passar det bra att vara inne och städa bort julen. Men lite sol skulle göra allt mycket lättare och ge mer energi såklart! Man blir så trött av sånt här väder, men gårdagens shopping kanske gör sig lite påmind också. Men idag ''dansar'' vi alltså ut julen och till middag ska vi därför festa på saffranspannkaka. Hade ett paket saffran kvar så det var passande att göra en sån idag!

-------------

Imorgon ska mamma byta vattenkokaren. Har provat den ena och den verkar bra och lättanvänd i.a.f. Var väl bara oturligt att en av dem skulle vara sönder på plasten. Kanske någon har tagit upp den och sen tappat den eller slagit i den. För en plastbit fattades och fanns inte i kartongen heller.

P.S.. Pappa sa att har satt upp fågelholken som han fick av mig i julklapp. Så nu får vi se om det flyttar in någon fågelfamilj här till våren! Jag uppmanade honom att hålla koll på hackspettar som kan ta sig in och äta upp ev. fågelägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar